Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Percutian Ke Singapura Menaiki Bas Awam

Sempena cuti hari raya haji dan cuti sekolah, saya berpeluang bercuti ke Singapura dengan menaiki bas awam dari Johor Bahru. Kami bertolak ke singapore dari jb sentral. Di jb sentral, kami tukar duit dgn kadar, 1sgd = 3.01myr...
Gambar dlm bas SMRT950 dari JB Sentral ke Woodlands (harga tiket RM1.70)

Di stesen woodlands, sy beli tourist pass yg berharga 10sgd+10sgd(deposit). deposit boleh claim balik bila hantar semula ke kaunter tempat kita beli pass tu.

gambar singapore tourist pass

dari woodlands kami naik mrt ke bugis. agak jauh dr woodlands ke bugis dgn menaiki mrt ni. terasa lambat nak smpai.
bila smpai jer mrt bugis, terus ke restoran zam zam, pekena murtabak dan nasi beriani. harga x la mahal sgt, tp klu convert ke rm, terasa mahal la jgak kann..

gambar murtabak dan nasi beriani di restoran zam zam, betul2 di belakang masjid sultan.

selepas makan, terus ke masjid sultan utk solat zohor dan asar dulu. then, berdepan dgn masjid sultan tu ada byk kedai2 yg menjual cenderahati dgn harga yg agak murah. ada deretan kedai makan pakistan juga disitu.

lps cuci mata di bugis, kami naik bas ke merlion park. tmpat ni kiranya tmpat wajib singgah jika smpai ke singapore ni. ambik gmbar depan patung singa yg keluar air di mulut tu..

gambar merlion park (patung singa keluar air di mulut)

lps dah selfie2 bagai, kami naik bas ke marina bay sand. disini terletaknya hotel yg rasanya paling mahal di singapore. terdpt 3 bangunan yg bersambung antara satu sama lain pada puncaknya yg berbentuk sebuah kapal. disini kita boleh naik ke puncak hotel tu dgn bayaran 23sgd. klu nk murah, booking jer dgn klook dgn harga rm60. nama puncak hotel ni dikenali dgn nama 'marina skypark' dgn ketinggian 53 tingkt, kita dpt lihat pemandangan seluruh singapore.

gambar di puncak hotel marina bay sands dikenali sbg marina skypark

seterusnya kami ke little india dgn menaiki mrt. di little india terdpt satu jln yg terkenal, dikenali sbg kerbau road..

gambar di little india, singapore

then, kami gerak ke woodlands dgn menaiki mrt..lps claim semula tourist pass 10sgd tu, kami naik bas ke jb sentral dgn harga tiket 1.70sgd...

3 ulasan for "Percutian Ke Singapura Menaiki Bas Awam"

  1. Hi Admin & Kawan-kawan. :) mari join ๐Ÿ’ก"Singapore (SG) Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / ๐Ÿ”Ž๐ŸšฉBackpacker Trip Jelajah SG dari serendah ๐Ÿ”ฅRM90-RM60 sahaja...

    Juga ada promosi; ๐Ÿ”–PAKEJ USS Trip dari JB @ ๐Ÿ”ถTiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-Lebih dari 30 JENIS!) All at %% Discount Price!

    Bole WHATSAPP ke ✔+6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: ✔+6012-7760219

    *Silakan lawat☺ >> FB.COM/LOVETRAVEL86

    BalasPadam
  2. ✳PROMO SINGAPORE/TOUR/USS♡
    .
    》www.facebook.com/lovetravel86
    .
    Salam Admin & Semua. ☺ Jika berminat nak join jom #SingaporeTour day trip dari Johor Bahru dari serendah ๐Ÿ”ฅRM109 sahaja (harga 2019) & ๐ŸŒ#USSPromo Day Trip from JB murah-murah (PM for Promo).. Pakej Group bole dianjurkan.
    .
    Banyak #TiketSingapore / #TiketUss on Promo-lain2 juga menanti anda ✳Private Tour (Trip dari JB via car-alza-starex) ๐Ÿš˜ available.. atau nak join bajet Backpackers Trip (JB-SG)? ๐Ÿ™Œ **bawah RM100 sahaja ~ pun ada tau
    .
    (WHATSAPP) sis untuk info lanjut ya! ๐Ÿ˜ƒ HP: ๐Ÿ”น012-7760219 (JESS)
    .
    #LoveTravel ๐Ÿ”นwww.facebook.com/lovetravel86
    .
    #promouss #pakejuss #promopakejuss #tiketussmurah #tiketmurahuss #usspakej #pakejsingapore #pakejmurah #toursg #starexjb #sewastarex #sewastarexjb #travelagentjb
    .
    PM untuk dapatkan "Harga Special" anda ☺
    》www.wasap.my/60127760219/sgtravel (JESS)
    》www.wasap.my/60127760219/sgtravel (JESS)
    》www.wasap.my/60127760219/sgtravel (JESS)
    .
    Terima kasih [From Johor Bahru]

    BalasPadam
  3. ๐Ÿ’ข๐Ÿ‘’ PROMO SINGAPORE HOLIDAY!! ☺๐Ÿ’ข
    .
    Jom book pakej murah-murah dgn sis:
    ๐ŸŒUSS (Universal Studios Singapore), harga Lebih Murah dari⭐RM259 ya (PM untuk harga EXTRA DISKAUN) = pakej dengan bus dari JB 2 Ways Transfer tau. Tiket Sahaja pun ada - PM.
    .
    "SingaporeTour" Trip Bajet dari JB SENTRAL:
    dari๐Ÿ”ฅRM97 seorang sahaja (if 3pax) Kalau ramai murah lagi..Tix lain-lain pun available. PRIVATE TRIP via ALZA & STAREX available. Dah sampai Johor? Jom lah kita masuk Singapore sekali. ๐Ÿ˜Š
    .
    PM JESS di ๐Ÿ”ธ012-7760219
    Love Travel --> www.facebook.com/lovetravel86
    .
    ๐Ÿ‰www.wasap.my/60127760219/sgtour (JESS)

    BalasPadam