Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Belajar Cara Penyediaan Niche Market (Google Adsense)

Mendapatkan keyword yg berkesan dan niche adalah sesuatu yg tidak patut di abaikan sekiranya anda ingin berjaya untuk menjana setiap sen dr adsense. Yang paling utama adalah mendapatkan Nichi Market (keyword) yang kurang persaingan tetapi anda harus memastikan ianya mempunyai permintaan yang cukup utk menarik trafik ke blog/laman web anda dan seterusnya menjana pendapatan dari Google adsense.
Mendapatkan keyword yang baik memang mengambil masa sedikit, mencari keyword memerlukan beberapa kretiviti. Di sini saya akan berkongsi pendekatan dan strategi yg saya ambil utk mendapatkan keyword. Dengan menggunakan rujukan dr beberapa laman web yang terbesar di internet.


1. Shopping.com
Website ini adalah salah satu dr online shopping network yang terbesar di internet. apa yang boleh anda dapati disini adalah puluhan ribu senarai keyword yang di gunakan oleh pengguna untuk mencari dan membeli produk secara online. Ianya di update setiap 2 minggu. anda boleh melayari:-
http://www.shopping.com/top_searches

Dr senarai yg di beri, anda boleh memilih mana2 keyword yg anda rasa sesuai untuk anda ambil dan boleh menjana pendapatan dr adsense.
Dengan menggunakan tool keyword tracker http://freekeywords.wordtracker.com/ anda boleh semak dlm sehari berapa Hit untuk keyword yang telah anda pilih itu. Dan jangan lupa untuk search di google.com untuk mengetahui berapa pages yg akan tersenarai jika anda searching menggunakan keyword tersebut.

2. Google Hot Trends
Anda juga boleh mendapatkan trends dari google apakah topik paling popular ketika ini.
http://www.google.com/trends/hottrends

3. Spy keyword dari pesaing anda
Anda boleh mendapatkan senarai keyword dari pesaing anda dengan menggunakan tool di website ini
http://www.SEMRush.com
Gunakan SEMRush.com untuk melakukan intipan dah seterusnya mendapatkan keyword yang bekualiti.

4. Google suggestion lab
Google suggestion lab membantu memberikan “predictions” ke atas perkataan yang anda taip dalam ruangan search enjin pencari.
Sumber rujukan lain yang boleh anda perolehi
http://buzz.yahoo.com
http://50.lycos.com/
http://pulse.ebay.com/
http://pages.ebay.com/sellercentral/hotitems.pdf
http://www.searcheverywhere.co.uk/
http://www.Amazon.com

Setelah mendapat keyword yang sesuai dan niche, anda boleh mula membina laman blog anda dan melakukan optimasion terhadap blog tersebut.

Catat Ulasan for "Belajar Cara Penyediaan Niche Market (Google Adsense)"