Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

(Terkini SBPA Guru) Berita Gembira Buat Guru Dan Pendidik


Najib berkata, kerajaan juga bersetuju menaikkan kadar Bantuan Sara Hidup (COLA) bagi kawasan B dinaikkan daripada RM200 sebulan kepada RM250, dan bagi kawasan C kadarnya dinaikkan daripada RM100 sebulan kepada RM150 sebulan.

“Kerajaan juga bersetuju Bayaran Insentif Perkhidmatan Kritikal (BIPK), Bayaran Insentif Wilayah (BIW), Bayaran Insentif Pedalaman (BIP) dan Bayaran Insentif Subjek Pendidikan (BISP) dikekalkan pelaksanaannya mengikut peraturan sedia ada di bawah SSM.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtLcRaBcHE6uWJ40OfF4T8dxP0IOtMEjAaV3l7hYb2W1FqLa2wBvh3hcwoqJgO750eRP_tmGCuHj5WYrT7Q-hYdolVe1owTlScIQp3LCHb4GpEgeeR-9SLFRRQjjecvp-bHDmneNTBkXs/s1600/tugas+guru.jpg
“Kepada para guru jangan gundah gulana. Kerajaan amat komited terhadap kebajikan dan prihatin terhadap kebimbangan anda. Di sini saya mengumumkan bahawa kerajaan akan mengekalkan keputusan penambahbaikan laluan kerjaya berasaskan prinsip ‘time-based’ Pegawai Perkhidmatan Pendidikan seperti yang diumumkan dalam Bajet 2012,” katanya.

Disamping kenaikan 13% bagi gaji SSM yang sedang diguna pakai sekarang.

Catat Ulasan for "(Terkini SBPA Guru) Berita Gembira Buat Guru Dan Pendidik"